TERUGKIJKEN,
DAAR KRIJG JE EEN STIJVE NEK VAN


dinsdag 23 september 2008

Moe?

Onze kleinzoon logeerde afgelopen weekend bij ons. Zondagmorgen zijn wij op de fiets gestapt (althans de heren op de fiets, ik op mijn scootmobiel) om naar het Engelse werk te gaan. Daar wilden we tijdens een wandeling kastanjes zoeken en aanmaakhoutjes voor de open haard. Immers 'dat is veel makkelijker hè opa, als ik die voor je zoek want dan hoef je geen aanmaakhoutjes te hakken'. Toen er voldoende hout verzameld was, helaas waren er niet echt veel kastanjes te vinden, zijn we lekker aan de warme chocolademelk met slagroom gegaan.
Daarna weer terug op de fiets naar huis. Benjamin's snelheid liep gedurende de terugreis aanzienlijk terug. Ik maakte de opmerking, 'goh jongen je zult nu wel moe zijn hè', waarop hij antwoordde 'neuh hoor oma alleen mijn adem is moe'.
Tja dat is dus kindertaal voor 'achter de adem zijn'.

Geen opmerkingen: