TERUGKIJKEN,
DAAR KRIJG JE EEN STIJVE NEK VAN


donderdag 11 augustus 2011

Fotochallenge dag 3 t/m 11

Dag 3: De wolken. Benjamin weet dat ik meedoe  met deze challenge. Ik was een paar dagen op het vakantie-adres van Bart en Susan en toen heb ik Bnejamin mijn Olympus gegeven met de opdracht 'fotografeer jij vandaag maar een mooie wolk voor oma'. Dat is gelukt!
Dag 4: Iets groens.  Dit is een tak munt die ik in de, met weater gevulde, waterkan had gedaan. Toen ik terug kwam van mijn uitje bij Bart en Susan zag het er zo uit.


Dag 5: Fotografeer iets van bovenaf. Vandaag ben ik voor kleur gegaan. Dit alfabet en de cijfers is eigenlijk knderspeelgoed. Het zat bij een kleiset. Ik gebruik deze uitstekers voor de letters en/of cijfers op mijn zelfgebakken taarten.
Dag 6: Fotografeer iets van onderaf. Dit is een van de veel geschoten foto's. Het is absoluut niet mijn scherpste foto. maar ik vond de onscherpte juist mooi op deze foto.

Dag 7: Fotografeer fruit. Voor deze opdracht ben ik mijn eigen tuin ingedoken. De perenboom zit zo barstensvol peren dat de takken er bijna onder zwichten!
Dag 8: Een slechte gewoonte. Deze opmerking hoor ik regelmatig van mijn kinderen. Ik kan het namelijk niet laten om iets te zeggen wanneer ik bijvoorbeeld zie dat iemand afval van zich afgooit, vernielingen verricht of staat wild te plassen en vul verder maar in. Mijn kinderen verzekeren me dat ik vandaag of morgen een verkeerde tegenkom die mij zal 'verbouwen'.
Sorry kinderen, ik kan niet anders...dat is de aard van het beestje.
Dag 9: Iemand waarvan je houdt.  Wat een ongelooflijk moeilijke opdracht vandaag. Wie moet ik nu kiezen, wie moet ik op de foto zetten? Ik hou van Chris, van mijn kinderen en natuurlijk mijn kleinkinderen. Ook heb ik een moeder van 83 jaar waar ik van hou. Goede vrienden, buren waar ik veel om geef. Kortom ik kan een groepsfoto schieten maar (bijna) iedereen is op vakantie. Deze keer speel ik een beetje vals...deze foto is een paar weken oud. Het is Nimra onze kleindochter en wanneer je de foto ziet dan begrijp je denk ik wel waarom ik voor deze foto heb gekozen.
Dag 10: Een jeugdherinnering.  Hier weer mijn foto, het zijn geen technische hoogstandjes die foto's van mij, maar niet minder uit mijn hart. Door vervelende omstandigheden heb ik werkelijk niets uit mijn jeugd. Slechts een enkele foto.  Ooit vertelde ik Chris dat ik vroeger 2 Esso dierenboeken heb gehad. De plaatjes die je bij tanken gratis kado kreeg, heb ik niet van mijn vader maar ik kreeg ze van de vader van mijn hartsvriendin. Het zal Chris niet zijn die, via Marktplaats, voor mij deze dierbare boeken op de kop heeft getikt. Ik koester ze, alsof ik de plaatjes er zelf heb ingeplakt.



Dag 11: Fotografeer iets blauws. Deze globe staat bij ons in de woonkamer, afgezien van het feit dat ik een globe mooi vindt, vooral die echte oude, is hij functioneel. Immers waarom Benjamin komt met de vraag 'oma waar ligt dat land, of dat werelddeel' kunnen we het samen opzoeken.
Overigens, zo'n echte oude staat nog op mijn verlanglijstje. Je weet wel, zo'n echte met een houten standaard.







3 opmerkingen:

* Daniëlle * zei

Leuke foto's allemaal Dilly. En Benjamin heeft er oog voor zeg. Goed gelukt die foto van een wolk. ;-)

Tineke zei

Erg mooie en bijzondere foto's Dil. Zo leuk om te zien dat iedereen een andere interpretatitie geeft van het onderwerp

Anoniem zei

Wat leuk dat Bart ook een foto gemaakt heeft...Was wel trots zeker ?